sobota, 28 marca 2015

Udany start w Lęborku

Cześć!
           
            Dzisiaj pojechałem do Lęborka, aby po raz kolejny wystartować w miejscowym Grand Prix biegów przełajowych. Ten start miał dać odpowiedź, jaka jest moja dyspozycja po Mistrzostwach Polski i czy słaby bieg w niedzielę był tylko potknięciem.


            Na starcie stanęli między innymi - faworyt zawodów Tadeusz Zblewski, Błażej Król czy Mariusz Borychowski. Znając styl biegania moich rywali, spodziewałem się spokojnego początku i stopniowego podkręcania tempa - nie myliłem się. Po starcie zająłem miejsce na czele, tuż za Tadkiem. Już po pierwszym kilometrze uformowała się czołowa grupa biegaczy, złożona z w/w zawodników oraz dwóch czy trzech juniorów. Pierwsze koło było spokojne, ale zegarek z GPS-em, który zabrałem ze sobą już wskazywał, że drugi kilometr był szybszy od pierwszego. Stopniowo czołówka zaczynała się wykruszać. Pod koniec 2. pętli wyszedłem na prowadzenie i zacząłem miarowo przyspieszać. Na szczęście dzisiaj czułem się dobrze, stąd decyzja o wyjściu na czoło stawki. Na ostatnie koło wbiegałem jako pierwszy. Wtedy doskoczył do mnie Tadek Zblewski, który zdecydował się równym, szybkim tempem wypracować sobie bezpieczną przewagę, aby nie doszło do krótkiego finiszu. Niestety na kilkudziesięciometrowym wzniesieniu wyrobił sobie przewagę, która nie uległa już zmianie aż do mety. Zawody zakończyłem na 2. pozycji, jednakże jestem całkiem zadowolony z mojej dzisiejszej postawy. Przede wszystkim wygląda na to, że łapię powoli świeżość, której zabrakło w niedzielę na Mistrzostwach Polski. Na koniec podaję poszczególne pełne kilometry z dzisiejszego biegu (trasa ma nieco ponad 6 km), według wskazania mojego Polara: 3:17 3:10 3:09 3:05 3:02 3:01.

2 komentarze:

  1. Co się dzieje u Ciebie Oskarze?? Biegasz jeszcze???

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze podziwiam takie czasy. Cały czas walczę o dobry wynik, ostatnio zainwestowałem nawet w specjalny sprzęt do biegania, ale nadal nie mogę oprawić znacząco czasu. Pozdrawiam i gratuluję debiutu!

    OdpowiedzUsuń